Είμαι σε διαδικασία έρευνας για οικογενειακό με μεγαλύτερους χώρους από το Jazz που έχει τώρα η σύζυγος. Target group τα νέα και λιγότερο νέα ιαπωνικά SUVλάκια και μικρομεσαία.
Honda Civic και HRV
Nissan Pulsar και Qashqai
Toyota Auris και C-HR
Suzuki S-Cross και Vitara
Σήμερα ξεκίνησα τις επισκέψεις σε αντιπροσωπείες για να δω τις επιλογές που έχω δια ζώσης. Η μόνη προϋπόθεση που έχω είναι το αυτόματο κιβώτιο, λόγω ανωτέρας βίας.
Πρώτα στην Toyota, κυρίως για την εντύπωση που μου έκανε σχεδιαστικά το C-HR.
Κοντολογίς, εκτός του ότι το customer service στην Toyota Πόλις Σταυρός είναι ανύπαρκτο, το αυτοκίνητο όσο εντυπωσιακό είναι εμφανισιακά, τόσο απογοητευτικό γίνεται σε ότι έχει να κάνει με πρακτικότητα. Χώροι ανύπαρκτοι, κλειστοφοβική καμπίνα με σκουρόχρωμες επενδύσεις που το κάνουν αποπνικτικό, η οροφή που λόγω σχεδιασμού κατεβαίνει πολύ χαμηλά πίσω, είναι πραγματικό εμπόδιο για όποιον θέλει να κάτσει στις πίσω θέσεις, αυστηρά 4θέσιο, παράθυρα-φινιστρίνια και γενικά απογοητεύτηκα με την παντελή έλλειψη πρακτικότητας για ένα κατ' ευφημισμό SUV. Δε μπήκα καν στη διαδικασία να ρωτήσω για τιμή-εξοπλισμό κλπ.
http://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odigoyme-neo-toyota-c-hr Όσον αφορά το Auris, αν το περιέγραφα με μια λέξη, θα ήταν ανάλατο.
Μεγαλύτεροι χώροι απ' το C-HR. Αυτό και μόνο. Άντε και ένας ενδιαφέρων 1.2lt βενζινοκινητήρας, που έχει να κινήσει 1300 κιλά σχεδόν αμαξώματος. Ίσως ο Hybrid 1.8lt να είναι καλύτερη επιλογή. Ισχύουν κάποιες καλές εκπτώσεις σε ετοιμοπαράδοτα μοντέλα αυτό τον καιρό. -780€ για αυτοκίνητα με τον 1.2, -1300€ για αυτά με το υβριδικό μοτέρ.
Και μετά την Toyota ήρθε ο έρως.
Ακριβώς δίπλα βρίσκεται η Honda-Mitsubishi-Ford Βελμαρ. Αυτό το μπαστάρδεμα με τις αντιπροσωπείες και τη νέα πραγματικότητα είναι αστείο, αλλά πραγματικότητα. Προσπέρασα τα Ecosport (εμετός) και το νέο Kuga - φάνηκε ενδιαφέρον, αλλά πολύ μεγάλο για τις ανάγκες μου, είδα στα γρήγορα το Mitsubishi ASX που δε βγαίνει με αυτόματο κιβώτιο όμως, το κακάσχημο, αλλά άκρως πρακτικό νέο Jazz, το Civic που όσο ενδιαφέρον το έχουν κάνει μέσα, άλλο τόσο ανολοκλήρωτο μοιάζει ως σχεδιασμός εξωτερικά. Χώροι αρκετά καλοί για τον κουπέ σχεδιασμό του, απλά είναι πιο κλειστοφοβικό σε σχέση με το Auris. Δε συγκρίνονται σε design.
Και ακριβώς δίπλα του ο κεραυνοβόλος έρωτας. Honda HRV.
Δεν ξέρω ποιος σχεδιαστής έβαλε μέσο, τρούπωσε στη Honda και τους έφτιαξε τέτοια σχέδια, αλλά το καινούριο HRV είναι άρτιο, είναι τέλειο. Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις, έχουν καταφέρει να φτιάξουν ένα SUV που μοιάζει με κουπέ, χωρίς κανένα συμβιβασμό σε πρακτικότητα και χώρους. Προσφέρει όλες τις δυνατότητες ενός πολυμορφικού με αναδιπλούμενα καθίσματα και χωριστά πλάτη-κάθισμα, για φόρτωση ψηλών και μεγάλων φορτίων και μέσα στην καμπίνα, τα πίσω καθίσματα πέφτουν και γίνεται ένας flat αχανής χώρος (με την παραχώρηση του κιτ επισκευής ελαστικού αντί για ρεζέρβα ανάγκης). Το εσωτερικό του φωτεινό, απολύτως σύγχρονο, με standard οθόνη αφής ελέγχου όλων των multimedia συστημάτων του αυτοκινήτου, full ψηφιακό ταμπλό, κονσόλα, όργανα, χώροι τερατώδεις - και δεν υπερβάλλω - και γενικά, όσο κι αν προσπάθησα, δε βρήκα κάποιο ψεγάδι άξιο αναφοράς, εκτός της τιμής του.
Η καινούρια ρύθμιση για την αύξηση των τελών ταξινόμησης τα έχει κάνει σκ@τά στις τιμολογήσεις των νέων αυτοκινήτων και μπορεί να δεις διαφορές χιλιάδων ευρώ από τη βασική έκδοση με τη μεσαία π.χ., σε επίπεδα merc, audi κλπ. Ενώ η βασική έκδοση του HRV με τον ατμο 1.5 VTEC τιμολογείται στα 21k €, η μεσαία έκδοση εξοπλισμού (και μοναδική που προσφέρεται με αυτόματο CVT), έχει τελική τιμή 28.200... Η επιβάρυνση για το CVT είναι 2k, οπότε τα υπόλοιπα 5 χιλιάρικα είναι δημιούργημα των νομοθετών μας και όχι του τόσο πιο ακριβού επί της ουσίας, πρόσθετου εξοπλισμού. Τουλάχιστον σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνονται +2 χρόνια εγγύησης στα υπάρχοντα 3 της εργοστασιακής, 5 χρόνια δωρεάν service (δωρεάν ανταλλακτικά/αναλώσιμα, όχι εργασία) και 5 χρόνια οδική βοήθεια. Συν φιμέ ως δώρο αντιπροσωπείας.
http://www.drive.gr/test-drives/dokimi/test-drive-honda-hr-v-15-i-vtec Του μπι κοντίνιουντ