Πριν 4 χρόνια που έψαχνα για οικογενειακό πήγα σε μία γνωστή αντιπροσωπεία με πολύ καλή φήμη για να δω ένα αυτοκίνητο.Λέω στον πωλητή θέλω να μετρήσω συμπίεση.Μου λέει αυτός ΟΚ.Φωνάζει έναν μηχανικό(του λέει ότι ο πελάτης θέλει να κάνει μία δυναμομέτρηση
) να το πάρει για να το οδηγήσει στις εγκαταστάσεις του συνεργείου τους,απέναντι.
Ήμουν σίγουρος ότι πρόκειται για τυπική διαδικασία,την είχα όμως πατήσει στο παρελθόν και είπα ας το κάνω και αυτό.Για τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα και το prestige της αντιπροσωπείας θα έπρεπε να ήταν ένας υγιής κινητήρας.
Αφού το αφήσαμε να ανάψει 2 φορές βεντιλατέρ βάζουμε το όργανο και βλέπω 155psi σε ένα αυτοκίνητο με 130.000 χλμ στα χαρτιά με book service με την εγγύηση της αντιπροσωπείας,πουλημένο καινούργιο από αυτούς σε πελάτη τους.Κλασικά ήταν γυναίκα στρατιωτικός.....Τα 148psi ήταν ώρα για ένα καλό ρεκτιφιέ όπως έγραφε και το manual.O αρχιμηχανικός ωρυόταν ότι είναι μία χαρά τιμή,ο πωλητής αφού απέφυγα την φόλα με πήγε στο υπόγειο και μου έδειξε κάτι πολύ καλύτερο στα χαρτιά αλλά εκτός budget.
Να μην τα πολυλογώ φεύγω μείον 20 ευρώ γιατί είχα φέρει και έναν φανοποιό να του ρίξει μία καλύτερη ματιά και πάω μετά από μέρες σε μία ''μάντρα'' με όχι τόσο καλή φήμη,με παράξενη ατμόσφαιρα λόγω του ''κύκλου εργασιών'' τους.
Ο πωλητής εκεί με εξέπληξε με την ειλικρίνεια του.Πήγαμε σε 2 συνεργεία,μετρήσαμε συμπίεση,202psi το σηκώσαμε,το είδα κάτω από καθίσματα,μοκέτες και τελικά δώσαμε τα χέρια.2 μέρες μετά μου το παρέδωσε πλυμένο και εκτός ωραρίου καταστήματος και μέχρι τώρα το μόνο μηχανικό που έφτιαξα ήταν μία μίζα.
Πέρυσι επίσης επισκέφτηκα και τον γνωστό μαντρά για να δούμε με έναν φίλο ένα οικογενειακό για λογαριασμό του.Το αμάξι άψογο.Μόνο το book service έλειπε.Το τιμόνι είχε την κλασσική φθορά βέβαια.Πιάνουμε συζήτηση με τον ίδιο και μας λέει τα εξής.
Ξέρετε πως είναι τα πράγματα-ξέρουμε του λέμε.Το αμάξι σας δίνω τον λόγο μου ότι είναι ίσιο,δεν έχει κανένα σοβαρό συμβάν,το πάτε όπου θέλετε για έλεγχο και σας αγοράζω το δικό σας στην καλύτερη τιμή της αγοράς(όντως).Ο φίλος έχει ένα μικρό αγορασμένο καινούργιο και επειδή είναι τυπικός ακόμα επισκέπτεται την αντιπροσωπεία για την συντήρηση του.
Παντού τα χιλιόμετρα θα τα δείτε γυρισμένα.Εφόσον το κάνει ένας λογικό να το κάνει και ο άλλος μαντράς-είτε και ιδιώτης.Το book service επίσης δεν λέει τίποτα γιατί αν πηγαίνεις για λάδια κάθε 15.000χλμ που λένε γιατί το λάδι και καλά είναι long life θα βρεθείς με έναν κινητήρα με short life.Ούτε ένα συμβάν από ασφαλιστική λέει κάτι.Ένα απλό τρακάρισμα φτάνει για πλάκα το 1.500 αν πας στην αντιπροσωπεία όπου εκεί το ΦΠΑ το πληρώνεις κανονικά ενώ στο συνοικιακό συνεργείο το κάνεις γαργάρα και βάλεις καινούργια ανταλλακτικά,που μπορείς άσχετα με το τι λέει η ασφαλιστική.
Δεν θέλει ιδιαίτερες γνώσεις για να κρίνεις ένα αυτοκίνητο.Οι εργοστασιακές πόντες του αμαξώματος κάνουν μπαμ,μία μέτρηση συμπίεσης είναι 5 λεπτά υπόθεση ακόμα και στα καινούργια αυτοκίνητα που ο χώρος της μηχανής έχει ένα κάρο πλαστικά και ένα test drive 5 χιλιομέτρων επαρκεί.Το αν θα βγει κάτι στην πορεία δεν σημαίνει τίποτα.Είναι θέμα που εξαρτάται και από την χρήση που έχει προηγηθεί αλλά και από την ποιότητα κατασκευής που κουβαλάει το κάθε αυτοκίνητο.Κανένας μηχανικός όσο καλοπροαίρετος και να είναι δεν βάζει το χέρι του στην φωτιά για ένα αυτοκίνητο το οποίο φέρει την ταμπέλα του μεταχειρισμένου.Παντού υπάρχουν λαχεία και δεν νομίζω ο μαντράς να θέλει να έχει έναν στόλο με σαβούρες.Πήγαινε δες και κρίνε μόνος σου.
2ο χέρι αγοράζεις,γλιτώνεις λεφτά τα οποία μπορεί να τα δώσεις στην πορεία.Καθαρός τζόγος.