Να γράψω και εγώ την γνώμη μου για το rx8 σαν πρώην κάτοχος σε σχέση με το sporty :
Αν κάνεις κάτω από 7.000 ΚΜ το έτος, μέτρα συμπίεση (ζεστός κινητήρας αν είναι πάνω από 7,3 χωρίς διαφορές στις τρεις μετρήσεις του κάθε ρότορα και ανάμεσα στους δύο ρότορες)και αν είναι ατρακάριστο ΠΑΡΤΟ ΣΗΜΕΡΑ και φρόντισε να είναι cosmo με 7-8.000 Ε, αν κάνεις πάνω από 15.000ΚΜ το έτος δεν συμφέρει εκτός αν αποφασίσεις τις μισες μετακινήσεις να τις κάνεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και γιατί όχι.
ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΜΙΚΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ(2-3 ΚΜ) ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΕΩΣ, εκτός του ότι min κατανάλωσης θα είναι στα 18 λίτρα /100 ΚΜ θα έχεις πρόωρη φθορά λόγο επικαθήσεων άσε που υπάρχει πιθανότητα μπουκώματος αν κάνεις το λάθος και το σβύσεις κρύο (πρώτα δύο-τρία λεπτά).
Αν το μάθεις, στην Εθνική με 120-140 η κατανάλωση μπορεί να πέσει και στα 10 λίτρα/100 ΚΜ, σε πίστα θα είσαι πάνω κάτω στα 25, η διαφορά κατανάλωσης των 192 ίππων με τα 231 ίππων (ονομαστικών, πραγματικοί -25 ίπποι) είναι λίγο κάτω από το λίτρο/100.
Το λάδι το οποίο είναι ημισυνθετικό και παράγεται για την mazda από την total-elf δεν το καίει αλλά το ψεκάζει με τα μπεκ λαδιού, καλό είναι να προσθέτεις στο ρεζεβουάρ επιπλέον premix δίχρονο λάδι στην σωστή αναλογία για να προστατεύσεις για περισσότερα ΚΜ τα apex. Ο κινητήρας δεν σπάει αλλά συνήθως λόγο φθοράς των apex (μαχαιριών) πέφτει η συμπίεση κάτω από το όριο που έχει θέσει η mazda (6,8) χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χάνει άλογα ή δεν πάει, μπορεί η συμπίεση να είναι 6,7 στα 70.000ΚΜ και ο κινητήρας να γαζώνει μέχρι τα 140.000ΚΜ, η αλλαγή ή η επισκευή του κοστίζουν από 3-4000 Ε.
Στο λίνγκ, το rx8 είναι το FL όπου έχουν λυθει σημαντικά προβλήματα της πρώτης έκδοσης, αλλά 18.000 είναι πάρα πολλά, κανένα 12άρι θα έλεγα ότι είναι λογικό σήμερα.
Service, ανταλλακτικά ισχύει ότι ισχύει και για το MX5 φτάνει να τα παίρνεις από το net, εντάξει τα μπουζί είναι λίγο ακριβά, αλλά από usa και όχι μόνο φέρνεις μπουζί και πολ/στές με 250Ε, αναλώσιμα που πρέπει να αλλάζεις τακτικά.
Οδηγικά, νομίζω (πάντα κατά την γνώμη μου, δάσκαλε ) για να πας τέζα το rx8 σε σχέση με το ΜΧ5,
χωρίς βοηθήματα (και οι δύο σκάλες off) εκτός του ότι πρέπει να έχεις πολυ καλά χέρια πρέπει να έχεις και μεγάλα @____@ γιατί είναι πιό απότομο, πιό δύσκολα προβλέψιμο και σαφώς πιο δύσκολα διαχειρίσιμο, από δύναμη σε σχέση με το sporty το μικρό σίγουρα πρέπει να έχει καμιά 20άρια άλογα πάνω.
Από ανάρτηση-στήσιμο-φρένα το rx8 είναι καλύτερο, υστερεί σε αίσθηση το τιμόνι και στην απόκριση και την ροπή του 18άρι κινητήρα του ΜΧ5, από ποιότητα σαφώς καλύτερο το rx8 (μιλάω πάντα σε σχέση με το NBFL) αλλά όχι τίποτε ιδιαίτερο και από παθητική σφάλεια το καλύτερο αποτέλεσμα από όλα τα sport στην usa.
Αν ήμουν σίγουρος (από εργασία-οικογενειακές υποχρεώσεις) ότι κάνω ως 7.000ΚΜ τον χρόνο.
Ότι έχω μόνιμη και σταθερή εργασία.
Ότι η Πολιτεία δεν θα κάνει καμιά αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας των rx8 (σε αρκετές χώρες ο wankel λογίζεται 2600cc ή συνυπολογισμός ρύπων ...264+++ ή συνυπολογισμό ίππων) με τις σημερινές τιμές που έχουν τα rx8 στην Ελλάδα δεν θα το συζητούσα.
Δασκαλε μήπως για σένα είναι πλέον μονόδρομος το rx8, σκέψου το....με 5-6 χιλιαρικάκια.....