καλημερα παιδια... θελω να ρωτησω κατι και ελπιζω να μην ειμαι οφ τοπικ... ειναι αληθεια οτι το μκ1 του 94-97 ειχε 90 αλογα ? αν ναι.... μπορουσεσ να το σβουριξεισ καθολου η επρεπε να το τουρμπισεισ ?
Εγω ειχα την εντυπωση οτι τα μκ1 ειχαν μπλοκε απο την μανα τους. :oops:καλημερα παιδια... θελω να ρωτησω κατι και ελπιζω να μην ειμαι οφ τοπικ... ειναι αληθεια οτι το μκ1 του 94-97 ειχε 90 αλογα ? αν ναι.... μπορουσεσ να το σβουριξεισ καθολου η επρεπε να το τουρμπισεισ ?
Τα 90 του άλογα είναι περίπου σαν τα 126 του NC(εννοώ ότι στην πραγματικότητα είναι περισσότερα) οπότε ναι μπορείς να το σβουρίξεις γιατί έχει και 14άρες.Το βασικό του μείον όμως είναι ότι δεν έχει μπλοκέ.
Εγω ειχα την εντυπωση οτι τα μκ1 ειχαν μπλοκε απο την μανα τους. :oops:καλημερα παιδια... θελω να ρωτησω κατι και ελπιζω να μην ειμαι οφ τοπικ... ειναι αληθεια οτι το μκ1 του 94-97 ειχε 90 αλογα ? αν ναι.... μπορουσεσ να το σβουριξεισ καθολου η επρεπε να το τουρμπισεισ ?
Τα 90 του άλογα είναι περίπου σαν τα 126 του NC(εννοώ ότι στην πραγματικότητα είναι περισσότερα) οπότε ναι μπορείς να το σβουρίξεις γιατί έχει και 14άρες.Το βασικό του μείον όμως είναι ότι δεν έχει μπλοκέ.
Εγω παντως το Μκ1 ηθελα απο 15 χρονων αλλα τοτε δεν γνωριζα οτι το Μκ1 εχει 115 αλογατα και μπλοκε (limited slip) οπως το ξερω!! διαφορες απο οσο ξερω το Μκ1.5 εχει διαφορετικο airflow εχει : abs,air condition,κατι μπαρες για σταθεροτητα πισω απο τις καρεκλες και 90 αλογατα στα χαρτια! Μαζι με αυτα εχω και μια απορια...το δικο μου σαν Μκ1 (Na6ce) εχει κλιματισμο (a.c) και φωτακι στο πορτμπαγκαζ kai ανοιγει το πορτμπαγκαζ απο την εσωτερικη κονσολα ?? αυτα δεν ειναι εξτρα του Μκ1,5 (na8ce) ???του 90'και του 91'δεν ειχαν ντιζα για να ανοιγει το πορτ μπαγκαζ εσωτερικα.το 92 και μετα ανοιγει απο μεσα με το τραβηγμα του λεβιε στην μεσαια εσωτερικη κονσολα οπως και των μκ2-μκ2,5.το a/c υπηρχε αλλα ηταν στον extra εξοπλισμο!!!!αλλα ποιος εβαζε a/c....ολοι λεγαν ' καμπριο πηρα τι να το κανω το a/c...'τωρα για το λαμπακι του πορτ μπαγκαζ δεν γνωριζω αλλα ισως ο προηγουμενος ιδιοκτητης ισως να προνοησε και να εβαλε...μηπως τι κοστος να εχει ενα λαμπακι στο πορτ μπαγκαζ....
Κατ' αρχην καλημέρα. θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρει κανείς τι διαφορές υπάρχουν στον κινητήρα μεταξύ των mx5 ΝΑ με τα 115 και αυτών με τα 90 άλογα. Έχω απευθυνθεί σε αρκετούς μηχανικούς mazda και δεν γνωρίζουν.Δεν ειναι δυνατον να μη βρηκες κατι εκτος και αν δε διαβασες τα 3-4 τελευταια ποστ .
Το 115αρι πάει πολύ καλά και θα ήθελα αν μπορούσα να .......ξυπνήσω λίγο το δικό μου που είναι 90αρι...μουλάρι.
Αν έχει τεθεί ξανά στο παρελθον το ίδιο ερώτημα ζητώ συγνώμη, αλλά δεν βρήκα κάτι....
Oι διαφορά του ΜΚ1 σε σχέση με ΌΛΑ τα υπόλοιπα ΜΧ5 είναι ότι από αυτό ξεκίνησαν όλα, αυτό θα είναι το πιο συλλεκτικό και περιζήτητο στο μέλλον και όταν θα αναφέρονται στο ΜΧ5, πολλά χρόνια μετά, πάντα θα αναφέρονται σε αυτό...
Μην ψαχνεις να βρεις ακρη με τα στοιχεια του εξοπλισμου οπως πχ λαμπακια ,φωτακια ,μπλιμπλικια,ντιζες στα πορτμπαγαζ κλπ κλπ κλπ γιατι απλα θα χασει τη μπαλα δεν εχει να κανει με τη χρονολογια .Βλεπεις αμαξια ιδιας χρονολογιας και μπορει να ναι απο εξοπλισμο παντελως διαφορετικα.
Το Μκ1.5 ειχε παντως φτωχοτερες εκδοσεις απο μπλιμπλικια κλπ ,εκδοσεις που στο ΜΚ1 δεν υπηρχαν
Τα ΜΚ1.5 σε σχεση με τα ΜΚ1 παντα στα 1600cc
Δεν εχουν μπλοκε αλλα εχουν το μεγαλο καβουκι και ολη τη μεταδοση του 1.8 και περνουν μεσα bolt on το τορσεν .Το Μκ1 ειχε μικρης εμπλοκης δισκατο το οποιο φθειροταν σε βαθος χρονου και επαβε να ειναι μπλοκε.(Το ΜΚ1.5 στα 1800 ειχε μπλοκε τορσεν)
Τα ημιαξονια στο διαφορικο ειναι χωνευτα ενω του ΜΚ1 ειναι βιδωτα.
Οι ζωνες ασφαλειας (τα σταθερα σημεια οχι οι ιμαντες) κατω ειναι διαφορετικες,του ΜΚ1.5 ειναι μικροτερες.
Εχουν μεγαλυτερα φρενα (οσα εχουν ABS)
Exoυν flash to pass λειτουργεια στα φαναρια που πολλα MK1 δεν εχουν.
Ο κεντρικος καθρεπτης ειναι κολλημενος στο παρμπριζ ενω στα Μκ1 στο τελαρο εκει που στα ΜΚ1.5 ειναι το φωτακι καμπινας.
Εχουν πιο ενισχυμενη δομικα καροτσα αλλα δεν εχουν τα εξτρα δεσιματα απο κατω εχουν ομως τις υποδοχες για να μπουν.
Εχουν λιγοτερους ιππους αλλα σε μεγαλυτερη κλιμακα στροφων περισσοτερη αποδιδομενη ροπη.
Οι 14αρες ζαντες ειναι πιο φαρδιες απ τις 14αρες του Μκ1 κι εχουν διαφορετικο σχεδιο.
Εχουν διαφορετικο ταμπλο το οποιο ειναι πολυ συγγενικο με των ΜΚ2 καμια σχεση με το επιπεδο ταμπλο του ΜΚ1 στα προτυπα του 323F της εποχης.
Εχουν καθισματα με προσκεφαλο οπως τα ΜΚ2 ενω τα ΜΚ1 εχουν μονοκομματα.
Εχουν σχεδον τα ιδια ηλεκτρονικα και το ιδιο AFM ,το 1.8 ειναι αυτο που εχει διαφορετικο,εχει ΜΑF.
Εχουν διαφορετικα μοτερ και κατ επεκτασιν αρκετα διαφορετικα αναλωσιμα ανταλλακτικα,πχ τρομπα νερου-καταλυτη κα.
Οσο για το αν μπορεις να ντριφταρεις με τα 89 αλογα του Μκ1.5...
Οπως ειχε πει αλλος... αν δε μπορεις με 90 δε μπορεις ουτε με 900.
Την μικρή μπάρα κάτω από το διαφορικό νομίζω την είχαν τα ΜΚ1 από το 92 και μετά.Tα πρωτα μοντελα (1990) αυτα με τον κοντο στροφαλο,δεν ειχαν καθολου δεσιματα απο κατω ουτε καν βιδες αναμονες.Ετσι εμπαινε μια μικρη μπαρα σαν αφτερ μαρκετ που βιδωνε πανω απο τις καμπεροβιδες.
Επίσης τα ΜΚ1.5 τουλάχιστον στην Αμερική έχουν και 5η βίδα που στηρίζει τα καθίσματα στο κεντρικό τούνελ.
ολα τα μχ5 ειναι ξεχωριστα οχι μονο το μκ1,καθε γενια εχει τους κρυφους της ασσους στο μανικι και την ιστορια της,το τι προτιμαει ο καθενας ειναι πανω στο προσωπικο του γουστο και στην επιλογη του.,πλακα θα χει σε λιγο να τσακωθουμε κιολλας για το ποιο ειναι το καλυτερο..δεν εχει νοημα..εγω μπορει να προτιμω το δικο μου (μκ1.5)(οχι επειδη ειναι δικο μου)αλλα επειδη την κοψια του μκ1 την θεωρω αξεπεραστη και σαν εσωτερικο πολυ ανωτερο απο το μκ1 αισθητικα αλλα και παλι δεν παυω να χαζευω την μαχιμη απλοτητα του μκ1 μεσα η την ανωτερη τεχνολογια των μεταγενεστερων και τα απειρα σημεια που εχει βελτιωθει το μχ5..ειναι λοιπον πολυ εγωιστικο να λεμε εντελως καθετα οτι ξερεις τι? μκ1 τελος... :nod: :giveheart:Εγω για παραδειγμα γουσταρω το ταμπλο του ΜΚ1 89-93 αλλα δε γουσταρω τα μικρα φρενα του ,το μικρο διαφορικο του και καποιες ελλειψης δομικες στην καροτσα.
Oι διαφορά του ΜΚ1 σε σχέση με ΌΛΑ τα υπόλοιπα ΜΧ5 είναι ότι από αυτό ξεκίνησαν όλα, αυτό θα είναι το πιο συλλεκτικό και περιζήτητο στο μέλλον και όταν θα αναφέρονται στο ΜΧ5, πολλά χρόνια μετά, πάντα θα αναφέρονται σε αυτό...
Δεν ξερω αν εχει γραφτει αλλα το Μκ1 δεν εχει σινιαλο φώτων, εχει δηλαδη, αλλα πρέπει τα φώτα να είναι ανοιχτα.
Εξ ου και το κουμπι στην κονσολα.
Στο μκ1,5 οταν αναβεις τα φωτα, ή κανει σινιαλο, τα ποπ απ ανοίγουν αυτοματα.
Στο μκ1 αν δεν πατήσεις το κουμπι και αναψεις τα φωτα φωτιζεις μεαα στον προφυλακτηρα...
δεν είναι σωστο να μην την ανοίγεις, γιατι τσακιζει η ζελατινα και μετα θα κανει σημαδι και δεν θα βλέπεις πισω( όχι ότι και με καλη ζελατινα βλέπεις, αλλα λεμε....)
για να ανοίξεις πιο ευκολα το φερμουάρ, ανοιξε πρωτα τα κλειστρα της κουκουλας από το τελαρο να χαλαρωσει λιγο και μετα ανοιξε το φερμουάρ...
το αναποδο για το κλεισιμο. κλεισε πρωτα το φερμουάρ και μετα πιασε τα κλειστρα στο τελαρο :good:
δεν είναι σωστο να μην την ανοίγεις, γιατι τσακιζει η ζελατινα και μετα θα κανει σημαδι και δεν θα βλέπεις πισω( όχι ότι και με καλη ζελατινα βλέπεις, αλλα λεμε....)
για να ανοίξεις πιο ευκολα το φερμουάρ, ανοιξε πρωτα τα κλειστρα της κουκουλας από το τελαρο να χαλαρωσει λιγο και μετα ανοιξε το φερμουάρ...
το αναποδο για το κλεισιμο. κλεισε πρωτα το φερμουάρ και μετα πιασε τα κλειστρα στο τελαρο :good:
Δεν ειναι οτι βαριεμαι να ανοιξω το φερμουαρ αλλα το ρολ μπαρ σαν μονοζυγο που φοραει με δυσκολευει στις κινησεις. Ουτως η αλλως δεν βλεπω και πολλα πισω... η ζελατινα, ειναι αρκετα θαμπη
Να σου πω την δικη μου εμπειρια... το ειχα δωσει στον αδερφο μου να παει μια βολτα αν θυμαμαι καπου κοντα στην Πρωτοχρονια ηταν, η θερμοκρασια κατω απο 6 βαθμους... δεν προλαβε να κανει οτι ανοιγει την κουκουλα "γιατι ηθελε να το δειξει σε καποιον φιλο" και η ζελατινα εσπασε σαν τζαμι απο την μια μερια μεχρι την αλλη !!!δεν είναι σωστο να μην την ανοίγεις, γιατι τσακιζει η ζελατινα και μετα θα κανει σημαδι και δεν θα βλέπεις πισω( όχι ότι και με καλη ζελατινα βλέπεις, αλλα λεμε....)
για να ανοίξεις πιο ευκολα το φερμουάρ, ανοιξε πρωτα τα κλειστρα της κουκουλας από το τελαρο να χαλαρωσει λιγο και μετα ανοιξε το φερμουάρ...
το αναποδο για το κλεισιμο. κλεισε πρωτα το φερμουάρ και μετα πιασε τα κλειστρα στο τελαρο :good:
Δεν ειναι οτι βαριεμαι να ανοιξω το φερμουαρ αλλα το ρολ μπαρ σαν μονοζυγο που φοραει με δυσκολευει στις κινησεις. Ουτως η αλλως δεν βλεπω και πολλα πισω... η ζελατινα, ειναι αρκετα θαμπη
Και μιας και λέμε διαφορές μκ1 με μκ1.5, έβαλα ταμπλό μκ1 που έχει τα φωτάκια δίπλα από το ντουλαπάκι, και κάτω από τον αναπτήρα. Υπάρχει έτοιμη αναμονή στην καλωδίωση του μκ1.5 για αυτά τα φωτάκια, ή πρέπει να κάνω μόντα;
Στάλθηκε από το GT-N5100 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
για να την ξεθαμπωσεις καθαρισε την με γυαλιστικο χρωματος αυτοκινητου. απλωσε την κρεμα, τριψε(μην την πολυζορισεις την ζελατινα και σκιστει), ασε να στεγνωσει και καθαρισε με στεγνο πανιδεν είναι σωστο να μην την ανοίγεις, γιατι τσακιζει η ζελατινα και μετα θα κανει σημαδι και δεν θα βλέπεις πισω( όχι ότι και με καλη ζελατινα βλέπεις, αλλα λεμε....)
για να ανοίξεις πιο ευκολα το φερμουάρ, ανοιξε πρωτα τα κλειστρα της κουκουλας από το τελαρο να χαλαρωσει λιγο και μετα ανοιξε το φερμουάρ...
το αναποδο για το κλεισιμο. κλεισε πρωτα το φερμουάρ και μετα πιασε τα κλειστρα στο τελαρο :good:
Δεν ειναι οτι βαριεμαι να ανοιξω το φερμουαρ αλλα το ρολ μπαρ σαν μονοζυγο που φοραει με δυσκολευει στις κινησεις. Ουτως η αλλως δεν βλεπω και πολλα πισω... η ζελατινα, ειναι αρκετα θαμπη
Γνωρίζει κάποιος τι κορονοπήνιο φοράει το mk1,5 και τι το mk1?
Σε ευχαριστώ Αχιλλέα. Άρα για κοντύτερο κορονοπήνιο στο μκ1,5 πάς σε aftermarket;
+1 Στα καλά tech facts.Γνωρίζει κάποιος τι κορονοπήνιο φοράει το mk1,5 και τι το mk1?
Το Mk1 φοράει 4,3 και το 1,5 φοράει 4,1
Τα καβούκια δεν ειναι ίδια, και τα κορωνοπήνια ΔΕΝ ειναι εναλλάξιμα :good: