Show Recent Likes

!!

Καλώς ήρθατε

Η εγγραφή και η χρήση του φόρουμ είναι εντελώς δωρεάν και σας δίνουν πρόσβαση σε όλα τα τεχνικά θέματα του
http://mymx5.gr/forum/index.php?action=register

Author Topic: Η ιστορία του mx-5  (Read 3546 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

November 18, 2008, 04:50:53 PM

Offline Giorgos

Η ιστορία του mx-5
« on: November 18, 2008, 04:50:53 PM »
Το mx-5 μας μετράει ήδη 20 χρόνια ένδοξης ιστορίας http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-5, ενώ έχει μπει ήδη στο βιβλίο Γκίνες ως το πιο καλοπουλημένο roadster με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 800.000 μονάδες από το 1989 http://www.mazda.gr/company/mazda_news/mx5_800k.htm

Αν κάποιος θέλει να αγοράσει σχετικά βιβλία, δυο καλές επιλογές είναι:
http://www.amazon.com/Mazda-MX-5-Miata-Favourite-Sportscar/dp/1845840569
http://www.amazon.com/Miata-20-Years-Larry-Edsall/dp/0760333866/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1227020378&sr=1-1
 
« Last Edit: November 18, 2008, 05:00:28 PM by Giorgos »

March 03, 2010, 08:14:53 PMReply #1

Offline gr8

Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #1 on: March 03, 2010, 08:14:53 PM »
Mazda MX-5 20 Year History PART ONE 2010.


Mazda MX-5 20 Year History PART TWO 2010.
nc 1.8

March 23, 2010, 09:53:25 AMReply #2

Offline steliosmk1

Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #2 on: March 23, 2010, 09:53:25 AM »
Καλημερα παιδια!!!δεν ξερω αν το ανοιξα στην σωστη ενοτητα το topic αλλα ξερετε που θα βρω το συγκεκριμενο βιβλιο...η αν το  εχει κανεισ απο εδω???? :gl:

March 23, 2010, 10:17:28 AMReply #3

Offline nmwisima

Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #3 on: March 23, 2010, 10:17:28 AM »
Καλημερα παιδια!!!δεν ξερω αν το ανοιξα στην σωστη ενοτητα το topic αλλα ξερετε που θα βρω το συγκεκριμενο βιβλιο...η αν το  εχει κανεισ απο εδω???? :gl:

Ο φίλος και μέλος Γίάννης Ugo-Sivocci (ή κάπως έτσι)
το πούλησε το μιατάκι του (εκείνο το ανθρακί Μκ1 αν θυμάστε) και μου είπε
ότι έχει ένα βιβλίο που πήρε και δεν έχει ανόιχτεί καν αφού του ρθε αφού εδωσε το αμάξι.. :nono:

Εχεις πμ με το τηλέφωνό του.

February 07, 2011, 01:14:16 AMReply #4

Offline pooru ni san

Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #4 on: February 07, 2011, 01:14:16 AM »


Τις 900.000 μονάδες έφτασε η παραγωγή του ΜΧ-5. Και εις ανώτερα... :excited:

February 07, 2011, 02:21:35 AMReply #5

Offline lok502

Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #5 on: February 07, 2011, 02:21:35 AM »
Ελπίζω στο 1 εκατομμύριο να δούμε και το νέο Μιάτα ND (Μκ4)

Miata NA 1.6 1992

Bilstein Shocks/ Vogtland springs
Carbotech XP10 F/R
Toyo R888 195/50/15
Mythos/FM Frame Rails
    +    

Miata NA 1.8 1996

Tokico Shocks/ FM springs
Advanti Storm 15x8/ BFG Rival 205/50/15
Torsen
Mishimoto aluminum radiator
Boss Frog Clearview SH Rollbar
FM Frame Rails+Butterfly
RB Sways + Brace

February 07, 2011, 01:50:35 PMReply #6

Offline Liakos

Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #6 on: February 07, 2011, 01:50:35 PM »
Ελπίζω στο 1 εκατομμύριο να δούμε και το νέο Μιάτα ND (Μκ4)
Aν κρινω απο τις πωλησεις μεχρι σημερα του NC, αλλα κ τις αναμενομενες χαμηλοτερες των επομενων ετων λογω οικονομικης κρισης αλλα και "παλαιοτητας" του μοντελου, το ND θα ερθει πολυ νωριτερα απο τις 1.000.000 πωλησεις.  ;)

MyMx5:
1.8 Copper Red NC High

-Tochigi Fuji LSD,4.778 FGR
-ΒC Racing BR type RS coilovers,Cosmo RX8 sways
-CCR rollbar,IL PPF brace
-GW 4-1 Headers,GW Street Single,Mazdaspeed CAI
-RX7 FD 16x8,Hankook RS2 225/50/16
-Hawk HP+, Stoptech SS lines


October 18, 2012, 03:16:58 PMReply #7

Offline alfie86

Re: Μπλα μπλα [#16]
« Reply #7 on: October 18, 2012, 03:16:58 PM »

June 08, 2013, 01:02:27 PMReply #8

Offline GENERAL

  • pure velocity
  • *******
  • Posts: 4490
  • Total likes: 107
  • Gender: Male
  • ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΑΡΓΟΣ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ
Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #8 on: June 08, 2013, 01:02:27 PM »
!

Heart of Mazda - Episode 2


Heart of Mazda - Episode 3

June 04, 2021, 05:36:03 PMReply #9

Offline Skyggedans

Re: Η ιστορία του mx-5
« Reply #9 on: June 04, 2021, 05:36:03 PM »

 ...και λίγη ακόμα ιστορία, για τη Mazda.

Δέκα πράγματα που (δεν) γνωρίζαμε για τη Mazda

Από τον όλεθρο της Χιροσίμα μέχρι το παγκόσμιο φαινόμενο ΜΧ-5, και από την κατασκευή φελλών μέχρι την πρώτη νίκη ιαπωνικής εταιρείας στις 24 Ώρες του LeMans, διαβάστε 10 συγκλονιστικές στιγμές του αιώνα της Mazda στην παγκόσμια αυτοκίνηση.

Στα 101 χρόνια της ιστορίας της η Mazda έχει καθιερωθεί σαν ένας εναλλακτικός κατασκευαστής αυτοκινήτων από την Ιαπωνία. Δεν είναι μόνο η πίστη και η επένδυσή της στην τεχνολογία των περιστροφικών (Wankel) κινητήρων, ούτε μόνο το παγκόσμιο ορόσημο ΜΧ-5. Είναι και η γενικότερη φιλοσοφία της για την κατασκευή αυτοκινήτων που γεννούν μια ιδιαίτερη σύνδεση του οδηγού και του μηχανήματος. Ας δούμε, έτσι, 10 σταθμούς της υπεραιωνόβιας ιστορίας της:

1 - Η εταιρεία που έζησε τον όλεθρο της Χιροσίμα

Η έδρα της Mazda βρίσκεται στη Χιροσίμα της Ιαπωνίας, μία από τις μαρτυρικές πόλεις της ιστορίας της ανθρωπότητας. Όταν το Enola Gay της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας απελευθέρωνε το ατομικό φορτίο που θα δολοφονούσε μαζικά 80 χιλιάδες ανθρώπους σε φάσμα μόλις ελάχιστων δευτερολέπτων, και θα ισοπέδωνε μια ολόκληρη πόλη, οι εγκαταστάσεις της Mazda διασώζονταν σαν από θαύμα, χάρη σε ένα βουνό που τις χώριζε από την πόλη και συγκράτησε το ωστικό κύμα μεγατόνων. Για έναν χρόνο μετά τον ατομικό όλεθρο, η Mazda θα διέθετε τα κτήριά της για τις ανάγκες της τοπικής κυβέρνησης, του ραδιοφωνικού σταθμού και των δικαστηρίων της Χιροσίμα.


2 - Το βαθύτερο νόημα του εμβλήματος της Mazda

Το λογότυπο της Mazda αποτελείται από ένα ζεύγος φτερών που περικλύονται μέσα σε ένα οβάλ σχηματίζοντας το γράμμα 'Μ'. Εξηγώντας το συμβολισμό του logo της, η Mazda ανέφερε ότι τα φτερά παραπέμπουν στην 'ανάπτυξη' και στη 'βελτίωση' μέσω αξιών όπως η δημιουργικότητα, η ζωτικότητα, η ανοιχτή σκέψη και η καλοσύνη. Και ότι η Mazda είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε σκληρή πρόκληση για να εξελίξει την αυτοκινητική τεχνολογία. Το έμβλημα της Mazda έχει αλλάξει 7 φορές από τη δεκαετία του 1930, και το σημερινό υιοθετήθηκε το 2015.


3 - Το Mazda MX-5 είναι το σπορ διθέσιο με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών

Το 1989 που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, παρά τη συγκλονιστική οδηγική αίσθηση που προσέφερε το χαμηλό του βάρος και η πίσω κίνηση, και παρά το προσιτό κόστος απόκτησης και συντήρησής του, λίγοι πίστευαν ότι το Mazda MX-5 θα γινόταν το πιο εμπορικό διθέσιο σπορ αυτοκίνητο όλων των εποχών. Κι όμως, αυτό ήταν ένα επίτευγμα που το ιαπωνικό αυτοκίνητο κατάφερε μόλις σε μία δεκαετία, πριν ξημερώσει η νέα χιλιετία!


4 - Η Lotus Elan ενέπνευσε το σχέδιο του Mazda MX-5

Παρότι εξελίχθηκε σε ένα από τα σύμβολα της παγκόσμιας αυτοκίνησης, το σχέδιο του MX-5 δεν προέκυψε από «παρθενογένεση» - βασίστηκε στην έμπνευση από ένα άλλο θρυλικό τετράτροχο, τη Lotus Elan. Ήταν ένα διθέσιο ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο, ελαφρύ και με κίνηση στους πίσω τροχούς, αντίστοιχο του βρετανικού που είχε εμπνευστεί ο ιδιοφυής Colin Champan τη δεκαετία του '60.


5 - Η Mazda ανήκει εν μέρει στην Toyota

Από το 2017, η Toyota κατέχει το 5 τοις εκατό της Mazda, στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας των δύο εταιρειών και της κοινής τους επένδυσης 1,6 δισ. 0δολαρίων για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Στο παρελθόν η Mazda είχε διαθέσει σημαντικό της μερίδιο στη Ford - σε ποσοστό που ξεκίνησε τη δεκαετία του '70 από 24,5 τοις εκατό και το 1995 αυξήθηκε σε 33,4%. Ωστόσο, η Ford αποφάσισε να πουλήσει το πλήρες μερίδιό της πίσω στην ιαπωνική εταιρεία το 2015.


6 - Η Mazda ξεκίνησε ως εταιρεία κατασκευής φελλών

Τα πρώτα προϊόντα που κατασκεύαζε το εργοστάσιο της Χιροσίμα, από τη σύστασή του τη δεκαετία του 1920, ήταν τεχνητοί φελλοί για τις ανάγκες του ιαπωνικού στρατού σε μια περίοδο έντονης πολιτικής και μιλιταριστικής δραστηριότητας της χώρας. Τότε η εταιρεία ονομαζόταν Toyo Cork Kogyo Co., αλλά όταν η αστάθεια τελείωσε και οι ανάγκες του στρατού μειώθηκαν, κήρυξε πτώχευση. Με τη βοήθεια της Τράπεζας της Χιροσίμα, ο Jujiro Matsuda βοήθησε την εταιρεία να ανανήψει, στρέφοντας το ενδιαφέρον του στην κατασκευή οχημάτων - η ζήτηση των οποίων γνώριζε ήδη μεγάλη άνθηση στην Ιαπωνία.


7 - Το πρώτο όχημα της Mazda ήταν το τρίκυκλο φορτηγάκι Mazda-Go

Το νέο όραμα του Jujiro Matsuda πήρε «σάρκα και οστά» το 1931, με το πρώτο όχημα που κατασκεύασε η Mazda. Ήταν στην ουσία μια μοτοσικλέτα που είχε στο πίσω μέρος της δύο τροχούς και καρότσα φόρτωσης. Το Mazda-Go δικαίωσε τον Matsuda: είχε τόση επιτυχία, που η Mazda για τα επόμενα 14 χρόνια δεν κατασκεύαζε τίποτα άλλο.


8 - «Η διασύνδεση του αλόγου με τον αναβάτη»

Μοιάζει παράδοξη, αλλά αυτή η φράση είναι που περιγράφει, σύμφωνα με τη Mazda, τη φιλοσοφία της όταν σχεδιάζει και κατασκευάζει ένα αυτοκίνητο. Δεν είναι η απόλυτη ισχύς, ούτε η απόλυτη ταχύτητα, αλλά η «ειδική σχέση» που έχει ο οδηγός με το αυτοκίνητό του. Επινοήθηκε για πρώτη φορά το 1989 με το ΜΧ-5, και έκτοτε εφαρμόζεται αδιάλλειπτα. Μόνο με αυτή την 'αρμονία' η οδηγική αίσθηση μπορεί να εμβαθύνει. Στα ιαπωνικά συμπυκνώνεται στις λέξεις «Jinba-Ittai».


9 - Mazda Cosmo: το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα Wankel

H Mazda είναι σήμερα διάσημη για την πίστη της στους περιστροφικούς κινητήρες. Το κάνει για να ξεχωρίζει από τους άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές, και ακριβώς για τον ίδιο λόγο το έκανε και στις αρχές της δεκαετίας του '60, όταν επένδυσε βαρέως για την ανάπτυξη της τεχνολογίας των κινητήρων Wankel (σε συνεργασία με τη γερμανική NSU). Το πρώτο αυτοκίνητο με τέτοιο κινητήρα ήταν το πανέμορφο, σπάνιο Mazda Cosmo Sport του 1967 και το ρίσκο πέτυχε ηχηρά: έφερε μεγάλη εμπορική άνθηση, καθώς με ίδιου μεγέθους έμβολα ο κινητήρας παρήγαγε περισσότερη ισχύ, και χρειαζόταν λιγότερη συντήρηση δεδομένου ότι είχε λιγότερα κινούμενα μηχανικά μέρη.


10 - Ο πρώτος Ιάπωνας κατασκευαστής που κέρδισε τις 24 Ώρες του LeMans

Σε ένα από τα μεγαλύτερα «προπύργια» των Ευρωπαίων και Αμερικανών στο παγκόσμιο μότορσπορτ, στην γαλλική πίστα του LeMans, η Mazda ήταν η πρώτη ιαπωνική εταιρεία που κατάφερε να κερδίσει τον διαβόητο αγώνα των 24 Ωρών. Το κατάφερε το 1991, με πλήρη πίστη ότι ο περιστροφικός κινητήρας του πρωτοτύπου 787B είχε το πάνω χέρι από τον ανταγωνισμό, και τα εμπορικά οφέλη ήταν γιγάντια: η Mazda μόλις είχε αποδείξει την απόδοση και την ανθεκτικότητα που μπορούσαν να πετύχουν τα δημιουργήματά της.


Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/aytokinito/deka-pragmata-poy-den-gnorizame-gia-ti-mazda