Την προηγούμενη Πέμπτη λοιπόν που βρέθηκα Γερμανία είχα την ευκαιρία να βρεθώ πίσω απο το τιμόνι ενος ND! Οπότε ας καταθέσω την εμπειρία μου!
Η διαδρομή που έκανα ηταν 24 χλμ απο το Schwalbach, Schöffengrund μέχρι την κωμόπολη του Wetzlar και πάλι πίσω. (δεν ξερω αν αυτός ο χάρτης βοηθάει κάπως :
https://www.google.gr/maps/dir/''/Wetzlar,+Deutschland/@50.5002106,8.3712735,11.22z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x0:0x4ed7015faf7b89c6!2m2!1d8.5068714!2d50.4750412!1m5!1m1!1s0x47bc5abf234ca33b:0x8b91f63173675d95!2m2!1d8.5081646!2d50.5589802)
Ουσιαστικά το πήρα για ενα test drive σε μια αξιόλογη διαδρομή μέσα στην γερμανική επαρχεία με πολύ καλή ασφαλτο και ελαφρύ στροφιλικι. Ιδανική πάντως για να δοκιμάσεις ένα ΜΧ5.
Ηταν ένα γκρί 1.5 ND Center Line έιχε δλδ την οθόνη αλλά όχι δερματα κτλ. Δεν μπόρεσα να καταλάβω τη διαφορά σε όλες τις εκδοσεις, πάντως ξερω οτι ειναι 4 (Prime, Center, Exclusive, Sport).
Πάμε όμως στο δια ταυτα. Η πρώτη εικόνα και στο εμφανισιακό κομμάτι και στο γενικότερο συνολο ειναι πολυ πολυ καλή. Το αμάξι τουλάχιστον στα δικά μου μάτια μοιάζει πολύ μαζεμένο και όμορφο, αυτό ομως ειναι υποκειμενικό (για παράδειγμα εγώ δεν θεωρώ όμορφα ουτε τα ΝΑ, ουτε τα NC). Μπαίνεις μέσα, η ποιότητα έχει ανέβει πάρα πολύ, όλα τα πλαστικά είναι μαλακά και οπου ακουμπας υπάρχει μια αισθηση πολυτέλειας, εννοείται οτι μοιάζει πολύ σύγχρονο, αλλά είναι και πολύ εργονομικό, οι διακόπτες βρίσκονται σε σωστές θέσεις και τίποτα δεν χρειάζεται ψάξιμο, το κάθισμα είναι με διαφορά οτι καλύτερο έχει υπάρξει σε ΜΧ (δεν εχω κάτσει βεβαια και σε recaro). Κάθε φορά που μπάινω σε NC νιώθω οτι δεν δένω με το αμάξι και έχει μειωμένη ορατότητα, δεν εχω θέμα στην οδήγηση του αλλά δεν εχει αυτό το easy going που είχαν οι 2 πρώτες γενιές. Στο ND ομως αυτό έχει επανέλεθει, οκ η κουκούλα πάλι δημιουργεί σκοτεινά σημεία, αλλα δεν σε εμποδίζουν πουθενά, το βολευεσαι ευκολα και νιώθεις οτι θα χαρείς την οδηγηση σου, είναι ανετο και ταυτόχρονα μικροκαμωμένο.
Πάμε όμως στο κυρίως ζητούμενο. Οδήγηση...
Ξεκινάω με το μοτέρ, ακούγεται ωραία, πολύ ωραία! Δεν χρειάζεται καμια εξάτμιση για να βγάλει ένα ωραίο μπάσο ηχο που μεταφέρεται στην καμπίνα μόνο οταν οι στροφές ανεβαίνουν, σε cruising δεν ενοχλεί καθόλου ενώ σε σβέλτες συνθήκες ειναι διακριτικός και όμορφος, στα χαμηλά ειναι NB, στα ψηλά NC, οποια γενιά και αν έχετε αυτό εδώ θα σας αρέσει πολυ περισσότερο. Βγαίνεις στο δρόμο, πατας το πόδι στο γκάζι και το αμάξι ανταποκρίνεται οχι όμως καλά... Σίγουρα είναι πιο αργό απο ολα τα προηγούμενα 1.8 αλλά ακόμα και τα 1.6 δεν φαίνεται να βρίσκονται πολύ πιο πίσω. Πάει καλά αλλά δεν ειναι γρήγορο, δεν είναι 2λιτρο NC και σίγουρα ουτε και 18αρι. Αργό σίγουρα δεν είναι αλλα φαίνεται πως το πλαίσιο μπορεί να αντέξει και άλλη δύναμη.
Και τώρα πάμε στο στρίψιμο...το τιμόνι ακούει, δεν φαίνεται πουθενά η ηλεκτρική υποβοήθηση και δεν θα απογοητεύσει. Η ανάρτηση ομως θα το κάνει, οι κάτοχοι NC σίγουρα θα ξενερώσουν, είναι μαλακή και οι κλίσεις μάλλον μεγαλύτερες και απο το NB μου. Εντάξει δεν είναι βάρκα, αλλα ακόμα και το Fiesta μου μοιάζει πιο σφιχτό, δεν ξέρω και αν είναι κιολας. Η άνεση δεν θυμίζει ΜΧ5, αλλα ποιος αγοράζει σπόρ αμαξι για την ανεση!? Το τελευταίο NC που οδηγησα ηταν 2 λιτρο και όχι τελείως στόκ (ηταν και στη γνωστή καλύτερη εκδοση που έχει βγεί ποτε!), ομως και άλλα δειγματα που έχω στο μυαλό μου, αμάξια οπως του Ηλια η του Μανώλη, είναι σαφώς πιο δυνατά και "στριφτερα".
Conclusion ναι στα 33 μου το έπαιρνα, οχι μόνο γιατί ειναι καλυτερο απο το δικό μου αλλα γιατί τελικά μου αρέσει που φλωρεψε και εγώ γέρασα άλλωστε. Όμως αν μπορείς να αντέξεις την εμφάνιση του NC που υστερεί κατα πολύ, τοτε το NC ειναι πιο σπόρ. Ξαναλέω ομως οτι το ND θα ήταν το τέλειο αμάξι για μένα, ενα τέτοιο 1.5, ουτε κάν 2λιτρο!
ΥΓ ξέρω οτι ολοι θα θέλατε και μερικές φωτό, απλά πιστεψτε με ο χρόνος μου ηταν πολύ περιορισμένος και το μυαλό μου ηταν αλλού εκείνη τη στιγμή μιας και ξεκινούσα ενα roadtrip 2,000+ χλμ, επρεπε να φορτίσω το κινητό μου, δεν ειχα χρόνο να βγάλω την DSLR και ταυτόχρονα να γίνει και ένας εξονυχιστικός έλεγχος στο αμάξι που θα με συντρόφευε στο ταξίδι. Κάποια στιγμή στο ταξίδι εβγαλα φωτό αλλο ΜΧ που πέτυχα στο δρόμο με γυναίκα οδηγό στο γκρι-μπλε χρώμα, οποτε οταν βρώ τη φώτο θα ανεβάσω αυτό.
ΥΓ 2 εκτός απο τις φωτό παρέλειψα να πάρω και αριθμό πλαισίου για το αυτοκίνητο κάτι που θα με βοηθούσε να υπολογίσω τα έξοδα εκτελωνισμού. Για την ιστορία η τιμή του ηταν 18.700€ και πιστευω οτι το παζάρευα λιγάκι