Έχω σαφέστατη γνώμη για το 8άρι, γιατί το έχει κολλητός και το έχω οδηγήσει πολλές φορές, σε δρόμο, σε πίστα, σε διαδοχική οδήγηση με το Miata μου. Τις σκέψεις μου για το 8άρι γενικώς μπορείς να τις διαβάσεις
εδώ.Πάμε στο οδηγικό κομμάτι: σε αίσθηση ΔΕΝ είναι Miata, Μκ1-2.5 τουλάχιστον. Ίσως και Μκ3, εφόσον αυτό έχει δεχτεί περιποιήσεις στο στήσιμό του. Δεν ξέρω τι φοράει το δικό σου, αλλά ακόμα κι αν το δικό σου είναι τελείως εργοστασιακό, θα σου φανεί ισάξιο. Αν το έχεις σουλουπώσει λίγο, το 8άρι θα σε ξενερώσει. Τα γράφω και στο blog.
Γκάζι: Αν μιλάμε για το Cosmo (και θεωρώ ότι μόνο με αυτό πρέπει να ασχοληθείς, εκεί που είναι οι τιμές), τότε έχει κάμποσο. Όχι 231 άλογα, οι δυναμομετρήσεις το έδειχναν κάπου στα 210-215. Το μικρό (από 192 το μετρούσαν 175-180) είναι λιιιίγο ταχύτερο από Miata 1.8. Σε κόντρα με τον κολλητό, πηγαίναμε κόπιες. Μετά όμως είδε πόσο βίαιος ήμουν με το κιβώτιό μου και γούρλωσε τα μάτια, άρα το 8άρι θα ήταν ταχύτερο με δύο ίδιους οδηγούς.
Οικονομικά: Θα κάνεις με την πρώτη μέρα μικτή ασφάλεια. Έχει πανάκριβη φανοποιεία, οπότε μη το ρισκάρεις καθόλου. Στο θέμα της κατανάλωσης, δεν είναι καμία σοβαρή διαφορά. Ας υποθέσουμε ότι σε ίδιες συνθήκες, το 8άρι καίει 6 λίτρα παραπάνω από το Miata σου για κάθε 100 χλμ. Με τη χρήση που κάνεις, υποθέτω ότι μιλάμε για 5 χιλιάδες χλμ ετησίως. Άρα, θέλει 6 Χ 50 = 300 λίτρα παραπάνω το χρόνο. Δηλαδή, ένα 500άρικο χοντρά-χοντρά. Υπολόγισε ότι τα 170 από δαύτα, τα γλιτώνεις από τα τέλη κυκλοφορίας. Σέρβις έχει οικονομικά, αφού τα λάδια του είναι ορυκτέλαια. Τα σκηνικά με τα μπουζί και τις υπόλοιπες λογικές φθορές έχουν αντιμετωπιστεί πολύ αποτελεσματικά από τους Έλληνες κατόχους τόσα χρόνια. Εννοείται πως θα γραφτείς στα αντίστοιχα forum και θα βρεις τα πάντα σε μισές τιμές από της ελληνικής αντιπροσωπείας. Γενικώς, δεν είναι το τέρας αναξιοπιστίας που προδικάζουν κάποιοι λόγω της φήμης του RX-7 και κάποιων ευκαιριακών οδηγών που δεν ήξεραν πώς να του φερθούν. Γκαζάκιας είσαι, οπότε θα μάθεις τα 2-3 τερτίπια του και δε θα έχεις κανένα πρόβλημα.
Μοτέρ: Με τόση υπερπροσφορά μεταχειρισμένων, δε θα αγοράσεις κάποιο που δε θα είναι άψογο από θέμα συμπίεσης. Ο κολλητός είχε μετρήσει στις 60Κ χλμ και ήταν άψογος. Στα επίπεδα που δίνει το εργοστάσιο για τα καινούρια 8άρια. Τώρα έχει καβατζάρει τις 100Κ, δεν ξέρω αν έχει ξαναμετρήσει αλλά σε επίπεδο απόδοσης, δεν είχε καταλάβει την παραμικρή πτώση. Οπότε, μην τρελαίνεσαι με το τι ακούς δεξιά και αριστερά. Θα κάνεις το σχολαστικό σου έλεγχο και όλα θα πάνε καλά. Νομίζω μάλιστα πως στα forum είχαν βρει κάποια άκρη στην Αγγλία και με 3 ή 3.5 χιλιάρικα είχαν καινούριο μοτέρ στην πόρτα τους. Αυτό βέβαια στο αναφέρω γιατί μπορεί όντως σε κάποια χρόνια (και αφού το καραγουστάρεις), να χρειαστεί κάτι τέτοιο.
Τιμή: Πωλούνται τόσα πολλά, που θα βρεις καλό σε πολύ καλά λεφτά. Μην ψαρώνεις από τις τιμές που βλέπεις στο car, είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Ο κολλητός είχε βάλει πέρσι αγγελία για την πλάκα του, ξεκινώντας από ψηλά και κατεβαίνοντας, απλώς για να δει πότε θα χτυπήσει για πρώτη φορά το τηλέφωνο και πότε θα το δει από κοντά κάποιος. Ξεκίνησε από τα 12 και έπεσε μέχρι τα 6.5. Το τηλέφωνο χτύπησε κάπου στα 7.5 και δεν ήρθε να το δει κανένας, ποτέ. Σημείωση: το δικό του είναι special edition, με διχρωμίες και αλκαντάρες στο εσωτερικό, ζάντες σε gunmetal από το εργοστάσιο, αμορτισέρ της Bilstein αλά Miata Sporty. Καμία σχέση με όλα τα υπόλοιπα 8άρια. Ατρακάριστο και αψεγάδιαστο.
Οπότε, αγνόησε τις τιμές που βλέπεις, το 8άρι θα το πάρεις σε πολύ χαμηλότερα χρήματα. Το δύσκολο είναι να καταφέρεις να βρεις το έτερον ήμισυ, κάποιον που θα πουλάει καλό 8άρι, σε σωστή τιμή και θα θέλει το συγκεκριμένο Miata που δίνεις εσύ (μην ξεχνάς ότι πέφτει σε άλογα και χώρους, αλλά βέβαια κερδίζει σε κατανάλωση και αίσθηση και καμπριολέ) και θα τα βρείτε και στη διαφορά. Θεωρώ ότι θα πρέπει να τσεπώσεις το κατιτίς σου.